Ako ostať v kondícií počas celého roka

Základom toho, aby sme sa aj v staršom veku cítili v kondícii, je udržiavať každú časť tela a každý orgán v dobrom stave. Pokiaľ ste s tým ešte nezačali, nikdy nie je neskoro.

Pod pojmom „vybudovať si kondíciu“ si mnohí predstavíme hodiny strávené v posilňovni a cvičenie až do umorenia. Nie je tomu však tak, ako si myslíme. Na to, aby sme ostali v kondícii v každom veku, telo potrebuje pohyb. Hoci sa vekom opotrebúvajú svaly a kĺby, cvičením sa tieto problémy dajú minimalizovať. Cvičením nemáme na mysli naťahovanie sa s ťažkými činkami v posilňovni, úplne postačí jedna prechádzka denne v krásnom prírodnom prostredí. Podporíte tak nie len svoje kĺby a svaly, ale vženiete čerstvý vzduch do vašich pľúc. Na kondíciu však vplýva aj prostredie, v ktorom sa pohybujeme. Je jasné, že ak sa zdržiavame v zafajčenom alebo znečistenom prostredí, nášmu zdraviu to škodí. To isté platí o požívaní alkoholických nápojov, ktoré taktiež znižujú kondíciu na minimum. Je dôležité spomenúť aj to, že nášmu telu neprospieva ani časté užívanie liekov, ktoré postupne negatívne ovplyvňujú vnútorné orgány.

Na vybudovanie kondície je potrebná vytrvalosť a odhodlanie
Vybudovať si svoju kondíciu však neznamená cítiť sa dobre len pri pohľade do zrkadla, ale predovšetkým aj zvnútra. Mnoho ľudí vekom priberá, ich trávenie sa zhoršuje a začínajú problémy s tráviacim traktom. Je však jasné, že tieto problémy nie sú spôsobené pribúdajúcim vekom, ale stravovacími návykmi, ktoré sme si za desaťročia vybudovali. V potravinách, ktoré denne konzumujeme, nie sú obsiahnuté všetky potrebné živiny, ktoré majú pre naše telo významné funkcie. Bielkoviny sa podieľajú na stavbe buniek, minerály a stopové prvky sú dôležité pre stavbu niektorých tkanív. V dôsledku nedostatku potrebných nutričných hodnôt pre telo vznikajú ochorenia pečene, srdca, pľúc, tráviaceho traktu a zabraňujú nám cítiť sa vitálne. Preto je dôležité, aby bol v tele uchovaný správny pomer týchto nevyhnutných látok a aby nám bolo naše telo vďačné nie len za to, ako vyzerá zvonku, ale predovšetkým za to, ako sa cíti zvnútra. 

6 tipov na dosiahnutie fit kondície:

1) Správne stravovanie
Vyhýbať sa najmä tučným a vyprážaným jedlám a rafinovanému cukru. Je potrebné konzumovať väčšie množstvo ovocia a zeleniny. Stravovať sa striedmo viackrát denne menšími porciami.

2) Dodržiavanie pitného režimu
Aj keď s týmto problémom bojuje väčšine z nás, je potrebné počas dňa vypiť 2-3l vody. V žiadnom prípade nepiť sladké vody plné cukru, iba čisté pramenité vody a bylinkové čaje
.

3) Dostatočný spánok
Udržať sa v tej správnej kondícií je bez spánku nemožné. Spánok je tá časť dňa, ktorú často podceňujeme, avšak treba si uvedomiť, že nepravidelný a nedostatočný spánok znižuje náš celkový fyzický a mentálny výkon.

4) Pozitívne myslenie – zvládanie stresu
Naše myšlienky sú to, čo nás najviac ovplyvňuje a preto nezabúdajte myslieť pozitívne! V prípade, že vás často napádajú negatívne myšlienky, snažte sa ich nahradiť pozitívnymi. Iba naše myslenie rozhodne, či danú situáciu vyhodnotíme pozitívne alebo negatívne.

5) Pravidelný pohyb
Tak ako strava aj pohyb je rovnako dôležitý pre naše zdravie. Pravidelný pohyb je záruka pevnejšieho zdravia a zlepšenia celkovej kondície. Nie je však účinné mať pohyb jednorázovo dlhý čas, práve naopak, mať pohyb pravidelne každý deň v kratších intervaloch je pre náš organizmus oveľa efektívnejšie. Odborníci odporúčajú mať aktívny pohyb aspoň 3 hodiny týždenne. Pohybovú aktivitu by sme mali zvoliť primerane svojmu veku a fyzickej kondícii.

6) Využívať silu prírody
Na rýchlejšie dosiahnutie a udržanie kondície počas celého roka (resp. dosiahnuť účinnú optimalizácia organizmu) sú okrem zdravých potravín tiež vhodné aj doplnky stravy s čisto prírodným zložením bez konzervantov, umelých farbív …

Autor: NaturMedic team
Publikované: 27. septembra 2019

Sledujte nás na Instagrame

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *