SILNOU IMUNITOU V BOJI PROTI VÍRUSOM

Na stretnutie s vírusovými chorobami je dobre byť vyzbrojený fungujúcim imunitným systémom. Práve od imunity závisí ako infekčný proces v našom tele bude prebiehať. U niekoho sa vyvinie iba mierne ochorenie, zatiaľ čo u niektorých sa nevyvinie vôbec žiadne ochorenie. Je pravdou, že mnohí ľudia so zníženou imunitou sú najviac vystavení riziku nákazy a ich liečba je omnoho komplikovanejšia.

V tomto období snáď neexistuje človek, ktorý by sa nezamýšľal nad otázkou ako sa ochrániť pred najnovším koronavírusom. V mysli každého z nás sa nám vynárajú dve podstatné otázky.

Prvá je o tom, ako sa správať, aby sme sa vyhli kontaktu s týmto vírom a tým predišli prenosu tohto ochorenia na nás a našu rodinu. Odpovede na túto otázku sa na nás valia z každej strany, z každého informačného zdroja. Najpodstatnejšie je vyvarovať sa rizikovému prostrediu a dôsledne dodržiavať hygienu rúk.

Odpovedi na druhú podstatnú otázku sa často vyhýbame a to hlavne v čase, keď sme zdraví a nepociťujeme vo svojom živote žiadne zdravotné obmedzenie. Touto otázkou je, ako sa pravidelne starať o svoje zdravie a zabezpečiť, aby máš organizmus bol stále čo najlepšie pripravený na boj nielen s vírusmi, ale aj baktériami a ostatnými negatívnymi vplyvmi nášho civilizovaného sveta. Za všetkým je jediné slovo – naša imunita – súbor buniek a orgánov v našom tele, ktoré spolupracujú na obrane organizmu voči cudzorodým zárodkom, ako sú vírusy, baktérie, rôzne parazity, plesne či celý rad fyzikálnych a chemických toxínov. Jednoducho povedané silná imunita pomáha nášmu telu odolávať rôznym ochoreniam. Každý z nás má svoju geneticky vrodenú imunitu, ktorú získavame pri narodení. Tak ako postupne počas života prichádzame do kontaktu s rôznymi cudzorodými látkami, naša imunita si postupne vytvára protilátky na prekonané infekcie a choroby. Naša imunita však vekom slabne, preto jej pravidelné posilňovanie je pre zachovanie si dobrého zdravia vo vyššom veku nevyhnutnosťou.

Imunitu človeka ovplyvňuje množstvo faktorov – psychika, prekonané ochorenia, užívanie liekov, stres, nedostatok spánku či zlá životospráva. Znížená imunita sa prejavuje opakujúcimi sa zápalmi, infekčnými ochoreniami, častou únavou, prechladnutím a rôznymi vírusovými ochoreniami ako napríklad chrípkou.

Čo mám robiť a čomu sa vyvarovať, aby som podporil svoj imunitný systém?

  • jesť stravu bohatú na ovocie a zeleninu
  • pravidelný pohyb – prípadne ľahké cvičenie
  • udržanie si hmotnosti primeranej k výške a veku
  • dostatočný spánok
  • vyvarovať sa činnostiam, ktoré zvyšujú stres
  • pravidelná dôsledná hygiena rúk
  • nefajčiť
  • minimálna konzumácia alkoholických nápojov

4 najpodstatnejšie faktory ovplyvňujúce imunitu

STRAVA
Vyvážená pravidelná strava s dostatkom živín pomáha udržať normálnu funkčnosť imunitného systému. Pravidelný prísun prírodných vitamínom a minerálov priaznivo ovplyvňuje reakčnú odpoveď imunitného systému. Veľkým prínosom je strava bohatá na vlákninu, zelené potraviny a produkty s nízkym obsahom bieleho rafinovaného cukru. Treba si uvedomiť, že s rastúcim vekom klesá schopnosť organizmu vstrebať v dostatočnom množstve niektoré potrebné vitamíny, minerály, stopové prvky či enzýmy priamo z bežnej stravy. Po 35 roku života prichádza vek, kedy na udržanie si dostatočného príjmu týchto zložiek sú potraviny bohaté, prípadne obohatené o tieto zložky nevyhnutnosťou. Jednou z významných zložiek prírodných prípravkov na podporu imunity je Betaglukán. Ide o prírodne sa vyskytujúci polysacharid nachádzajúci sa v obilninách ako ovos a jačmeň, liečivých hubách, droždí a v morských riasach. Jeho priaznivé účinky na imunitný systém sa už niekoľko tisícročí využívajú v čínskom a japonskom liečiteľstve a to hlavne vo forme liečivých húb ako – Reishi (Ganoderma lucidum) a Cordyceps, ktoré sú bohaté práve na betaglukány. Na zdravotný prínos týchto húb dlhodobo poukazovali ľudia v Európe aj Amerike. V posledných rokoch sledujeme množstvo výskumov ohľadom zdravotných benefitov týchto liečivých húb.     

POHYB
Pravidelná fyzická aktivita výrazne prospieva zdravému imunitnému systému a podporuje funkčnosť krvného obehu. Mnohé štúdie poukazujú, že už  20 minút mierneho cvičenia stimuluje imunitný systém a stúpa jeho protizápalová aktivita.  Pohyb neznamená aktívne športovanie. Už prvé príjemné pocity sa prejavia pri častejšej chôdzi, postačuje začať jednoducho chodiť pešo všade tam, kde je to možné, nepoužívať výťah a menej využívať automobil.

SPÁNOK
Chronický deficit spánku znižuje reakciu imunitného systému a cirkuláciu bielych krviniek. Naopak, dostatočne dlhý spánok napomáha imunitnému systému pamätať si patogény, s ktorými už prišiel do kontaktu. Osem hodín spánku je postačujúca doba.

PSYCHIKA
Jedným z významných faktorov negatívne vplývajúcich na imunitný systém je psychika. Štúdie ukázali,  že ak sme v očakávaní šťastnej, resp. veselej udalosti, naša hladina endorfínov sa zvyšuje. Napríklad spievanie počas 1 hodiny znižuje stres, zlepšuje náladu výrazne zvyšuje hladinu imunitných proteínov. Chronický stres znižuje reakciu imunitného systému a jeho schopnosť bojovať s infekciami. Osamelosť je tiež jeden zo stresových faktorov negatívne ovplyvňujúcich imunitný systém. Smiech je to, čo pomáha.

Spoliehajme sa iba sami na seba
Ak chceme, aby náš imunitný systém bol silný a vždy pripravený brániť nás pred vírusovými či bakteriálnymi infekciami, je potrebné ho pravidelne posilňovať.  Všetko úsilie, ktoré do tohto vložíme, sa nám určite vráti. Sprofanovaný pojem – zdravý životný štýl – skrýva v sebe veľmi podstatné veci. Je na nás, či tieto skutočnosti chceme vidieť. Nikdy nie je neskoro si to uvedomiť  a začať.

Autor: NaturMedic team
Publikované: 10. marca 2020

FUNKČNÉ BIOMEDICÍNSKE HUBY NA PODPORU IMUNITY

DIAXEP

9,90  8,50 

MEDPURE REISHI

19,90 

ENERGY CORDYCEPS

19,90 

Sledujte nás na Instagrame

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *